Translate

on line

Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη 3 Απριλίου 2018

του Αλεξάνδρου Μπαξεβάνη : Ο Σταυρός είναι βαρύς, όσο εξακολουθεί να είναι ο Σταυρός της Αμαρτίας




Ο Σταυρός για τον άνθρωπο και η σημασία Του κατά τη δική μου γνώμη.


Θεωρώ ότι για τους Ορθόδοξους Χριστιανούς ο Σταυρός του Κυρίου μας είναι ο Πρώτος της Ζωής και της Ανάστασης. Αυτό το συναντούμε σε ένα όμορφο Αναστάσιμο Ύμνο της Εκκλησίας μας


-Ο Σταυρός σου κύριε Ζωή και Ανάσταση υπάρχει τω Λαώ σου.


Ο Σταυρός, από ότι όλοι ξέρουμε, ήταν το επαίσχυντο και ατιμωτικό ξύλο, που επάνω του θανατώνονταν οι μεγαλύτεροι κακούργοι.
Ο Σταυρός έγινε το Τίμιο Ξύλο από την ημέρα κατά την οποία επάνω του Σταυρώθηκε ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός και

Λυτρωτής του Κόσμου. Ο Σταυρός έγινε ο Ζωηφόρος, έγινε ο Φύλακας της Οικουμένης, η Ωραιότης

της Εκκλησίας. Ο Σταυρός είναι αυτός που φέρνει τη Ζωή και την Ανάσταση, αυτά δηλαδή που ζητάει σήμερα ο Ορθόδοξος Χριστιανός.


Ο Κόσμος ο οποίος ζει μέσα στη μυρωδιά του θανάτου, ενός θανάτου τον οποίον του προσφέρει αμαρτία κατά βάση και εν συνεχεία όλες οι αποδείξεις της, η έκφανση της, οι πόλεμοι, η βία, η τρομοκρατία, όλα αυτά που θα λέγαμε ότι στιγματίζουν τη ζωή και τον πολιτισμό μας, φέρνουν το θάνατο μέσα στις ψυχές μας και πολλές φορές και το θάνατο στα σώματα μας.


Αυτό γίνεται όταν ο άνθρωπος απομακρύνεται από το λόγο του Θεού και έτσι σηκώνει από μόνος του το Βαρύ Σταυρό και από Ζωηφόρος Σταυρός γίνεται Μαρτυρικός και φέρνει τον άνθρωπο σε απελπισία και απόγνωση, που οδηγεί στον αληθινό Θάνατο της ψυχής.


Φίλοι αναγνώστες μου, η Εκκλησία μας θεωρεί ότι ο Σταυρός φέρνει χαρά σε όλο τον κόσμο. Ο Σταυρός φέρνει τη χαρά, που ζούμε καθημερινώς μέσα στην πίστη της Ορθοδοξίας μας με διάφορα θαύματα, που βλέπουμε καθημερινά και συνήθως αυτά τα βλέπουν αυτοί που βλέπουν την πραγματικότητα, δηλαδή τον ίδιο το Θεό στη Ζωή τους.
ιδοὺ γάρ ἦλθε διὰ τοῦ Σταυροῦ χαρά ἐν ὅλῳ τῷ κόσμῳ και Ζωή και Ανάσταση.


Ο σημερινός άνθρωπος, που νιώθει ότι μπορεί να έχει άφθονα υλικά αγαθά, όμως ουσιαστικά απουσιάζει από την καρδιά του η γνήσια σχέση του με το Θεό είναι γιατί δεν θέλει να έχει το Θεό μέσα στη ζωή του. Ο Θεός εδώ δε μας το επιβάλει, αλλά μας προσκαλεί και θα αναφερθούμε στην πρόσκληση πιο κάτω .


Ο Χριστός μας προσκαλεί :


Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν απαρνησάσθω εαυτόν, και αράτω τον σταυρόν αυτού και ακολουθείτω μοι.


Δυστυχώς ο κόσμος σήμερα στον οποίο ζούμε έχει αντί-Σταυρικό φρόνημα. Δε θέλει ο κόσμος Σταυρούς, δε θέλει θυσίες, δε θέλει ο κόσμος να περνάει αποδοκιμασίες.


Ο Χριστός μας προσκάλεσε για να τον ακολουθήσουμε στη Βασιλεία των Ουρανών σηκώνοντας ο καθένας το δικό του Σταυρό.


Άραγε όμως φίλοι μου ο Χριστός μάς προσκάλεσε να σηκώσουμε κάτι βαρύ, ή ήθελε άραγε να μάς δει να παιδευόμαστε σωματικώς; Ακριβώς το αντίθετο ήθελε, γι' αυτό μάς έδειξε το δρόμο της Μετανοίας και σε αυτόν το δρόμο μάς ζητάει να συνεχίσουμε .


Να μετανιώσουμε ώστε να κερδίσουμε την Αιωνιότητα να μπούμε στην Αληθινή ζωή κι εμείς στην Άνω Ιερουσαλήμ στον Παράδεισο εκεί που υπάρχει μόνο Φως, εκεί που δεν υπάρχει πόνος, δυστυχία και Θάνατος .


Ο Σταυρός είναι βαρύς, όσο εξακολουθεί να είναι «ο Σταυρός της αμαρτίας». Όταν μεταβληθεί σε «σταυρό του Χριστού» γίνεται ασυνήθιστα ελαφρός:



Ματθ. 11,28 Δεῦτε πρός με πάντες οἱ κοπιῶντες καὶ πεφορτισμένοι, κἀγὼ ἀναπαύσω ὑμᾶς.
μετ .Ματθ. 11,28 Ελάτε κοντά μου όλοι όσοι μοχθείτε και κοπιάζετε και είσθε φορτωμένοι από το βάρος των αμαρτιών και των θλίψεων και των πλανών και εγώ θα σας αναπαύσω και θα σας ξεκουράσω.
Ματθ. 11,29 ἄρατε τὸν ζυγόν μου ἐφ᾿ ὑμᾶς καὶ μάθετε ἀπ᾿ ἐμοῦ, ὅτι πρᾷός εἰμι καὶ ταπεινός τῇ καρδίᾳ, καὶ εὑρήσετε ἀνάπαυσιν ταῖς ψυχαῖς ὑμῶν·
μετ. Ματθ. 11,29 Σηκώσατε επάνω σας τον ζυγό της υπακοής σας εις εμέ και μάθετε από εμέ τον ίδιον ότι είμαι πράος και ταπεινός κατά την καρδίαν και θα εύρετε τότε ανάπαυσιν και ειρήνην εις τας ψυχάς σας.
Ματθ. 11,30 ὁ γὰρ ζυγός μου χρηστὸς καὶ τὸ φορτίον μου ἐλαφρόν ἐστιν.
μετ. Ματθ. 11,30 Μη διστάσετε· διότι ο ζυγός μου είναι καλός και χρήσιμος και το φορτίον των υποχρεώσεων και των καθηκόντων, που επιβάλλω εγώ, είναι ελαφρόν”. (Εγώ το επιβάλλω, αλλά και εγώ σας βοηθώ να το σηκώσετε).



Ο Σταυρός δεν είναι μόνο δοκιμή της πίστης μας, είναι και η ευλογιά του Θεού στη ζωή μας, αφού ο Ίδιος μάς τον δίνει και ο Ίδιος μάς ελαφρύνει κερδίζοντας τη Βασιλεία του Θεού τον παράδεισο .
Επίσης αν θέλετε τη συνταγή της ζωής που θέλει ο Χριστός για να κερδίσουμε τη ζωή του Παραδείσου είναι μέσα στο Ιερό Ευαγγέλιο, διαβάστε την και είμαι σίγουρος ότι αν την τηρήσετε κατά γράμμα χωρίς να παρερμηνευτεί μια λέξη θα δούμε από κοντά το Χριστό και θα γευτούμε κι εμείς τους καρπούς του Παραδείσου.





Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα


Το Άγιο Φως της Ανάστασης, ας φωτίσει τις ψυχές και τις ζωές όλων μας.






Γράφει ο Αλέξανδρος Μπαξεβάνης